Jak nastavit prodejní cenu nemovitosti a využití cenových map

Prodejní cena nemovitosti. To je alfa a omega úspěšné realitní transakce na jejímž konci by měla být z pozice prodávajícího především spokojenost. Bohužel velká část prodávajících se na tuto problematiku dívá velice zkresleně.

Přemrštěná cena na začátku obchodu ve výsledku znamená, že se z nemovitosti stává neprodejný ,,ležák”. Prodávající je s odstupem času nucen začít inzerovat za poníženou cenu a v potencionálních kupujících, kteří mají o realitním trhu v dané lokalitě podvědomí, už vytváří dojem, že v tom bude nějaký ,,zádrhel” a dále je celkově v nevýhodné vyjednávací pozici. Slevil jednou, sleví znovu. Ve druhém případě je naopak cena nastavena příliš nízko. Obratem Vás zahrne poptávka ,,hladových” kupujících a vy pod jejich nátlakem a případně i s vidinou toho, že mají k dispozici hotovost podlehnete a prodáte pod cenou. Následně se pak ve své praxi setkáváme s klienty, kteří s odstupem času vidí prodej zcela jinak a uvědomují si, že nevyužili v prodeji celý potenciál, který jejich nemovitost nabízela.

Pamatujte si, že pro většinu z nás je prodej bytu, domu, nebo pozemku životně důležitým krokem. Ve hře bývá často významný podíl celého našeho finančního portfolia. Je tedy na místě udělat velice podrobnou tržní analýzu a využít veškeré nástroje, které pro odhad tržní ceny nemovitosti používáme. Téměř všichni prodávající, kteří se rozhodnou prodat svou nemovitost bez účasti realitní kanceláře postupují stejně. Usednou k internetu, brouzdají po největších inzertních serverech, zadají parametry prodávané nemovitosti a na základě výsledků hledání si nastavují cenu. Berte na vědomí, že se díváme stále jen a pouze na výsledky nabídkových cen. Nabídková a prodejní cena jsou dva odlišné pojmy.

Z mé pozice realitního poradce je absolutně nejrelevantnějším způsobem jak zjistit reálnou prodejní cenu nemovitosti nahlížení do cenových map. Je to systém, který sbírá veškerá data o realitních transakcích, které se ve Vámi vybrané lokalitě v určitém časovém úseku zrealizovali. Průměrná cena se vytváří z nabývacích titulů, v tomto případě z kupních smluv. Získáte tak velmi podrobný přehled o tom co se ve Vaši lokalitě prodalo a uděláte si ,,obrázek” o reálné prodejní ceně.

Jak již bylo zmíněno, nastavení správné, prodejní ceny je velice důležitým parametrem pro prodej Vaší nemovitosti, nicméně nezapomínejte na to, že tím celý proces teprve začíná. Dokonalá prezentace, efektivní marketing, administrativa, právní servis, katastr nemovitostí. To je jen malý výčet záležitostí, které vás na cestě realitní transakce potkají a žádnou z nich nesmíte nepodcenit. Je zapotřebí využívat maximální počet prodejních kanálů, a statisticky maximalizovat šanci na úspěšný prodej.

Zanechte odpověď

Sdílet

Kopírovat odkaz

Kopírovat